Shockbølge

Behandling med Evortron Shockbølge

“ Unik behandling med dokumenteret effekt”

Denne behandlingsform er ny i Danmark og tilbydes kun få steder.

Vi har afprøvet flere forskellige apparater før valget faldt på Evotronen, som er det mest effektive apparat til klinikbrug. Vores Shockbølge er fokuseret hvilket gør den meget mere effektiv i sammenligning med det hyppigt benyttede apparat, som er radierende.

Vi tilbyder denne behandling, som er dokumenteret effektiv over for bl.a. hælspore og tennisalbue.

Der ydes IKKE tilskud fra den offentlige sygesikring til denne form for behandling.

Hvad er shockbølge?

Hvis man rent teknisk skal forklare hvad er, så kan de beskrives som en chokbølge defineret af en brat, næsten diskontinuerlig ændring i tryk og ved at have en hastighed, der er højere end lydens hastighed i den kropsdel som skal behandles.
En typisk fokuseret chokbølge anvendes til terapeutiske formål.
Generelt kan en shockbølge beskrives som en enkelt puls med et bredt frekvensområde fra ca. 150 kHz op til 100 MHz.

Ønsker du uddybende information om Shockbehandling, kan det findes her www.ismt.com

Hvad kan det afhjælpe?

Shockbølge behandling kan minde om det man tidligere brugte til behandling af inflamationer i led, nemlig ultralyd behandling.
Shockbølge behandlingen kan dog lang mere og kan benyttes på langt flere kropsdele.
Nu er man ikke begrænset til inflamationer, men har også mulighed for at behandle kalkaflejringer i div. led.
Shockbehandling er ikke smertefrit men tager maksimalt 5 til 10 minutter.

Fordele med Shockbølge

Kontakt og gerne hvis du er det mindste i tvivl

Alle hverdage mellem 08.00 – 12.00